Copyright 2018 - Custom text here

Affirmasjoner - del 3

Som vi så for 2 uker siden, er det viktig at du lager egne affirmasjoner som ligger innenfor dine grenser for hva du kan akseptere. Formuler dine affirmasjoner selv! Du bør formulere på en måte at du kan tro på det. Bruker du affirmasjoner formulert av andre kan det hende at du faktisk avviser disse ubevisst.
Når du uttaler din affirmasjon, hvilken følelse får du? Ta deg tid for å kjenne etter. Kjennes det bra? Hvis ja, fortsett. Hvis det skurrer på noe vis, så tenk over det en gang til. Tror du at det er sant? Er det virkelig det du vil og ønsker deg?

 

I tillegg finnes det også noen andre grunnleggende regler:

 ·       Vi kan bare influere og forandre oss selv. Vi kan ikke forandre arbeidskolleger, sjefen, kjæresten eller hvem som helst andre.

 ·       Formuler suggesjoner positivt. Forestill deg det du ønsker deg (ikke det du ikke vil ha).

 ·       En affirmasjon skal være kort og presist formulert.

 La oss se på et eksempel:

 Du vil gjerne gå ned i vekt. Ferdig skrevne affirmasjoner lyder gjerne «jeg er slank». Sannsynligvis vil dette ligge utenfor dine rammer. Noe i deg vil protestere for du vet at dette ikke stemmer i dag. Denne affirmasjonen vil nok ikke fungere for deg som ikke føler deg slank.

 Prøv istedenfor med: «jeg kan tillate meg selv å bli litt slankere hver dag, helt til jeg har oppnådd min ønskede vekt». Kjennes dette riktig?
«Jeg kommer nærmere og nærmere min drømmevekt» «Jeg tillater meg selv å være slank»
Som skrevet før: formuler forskjellige setninger og kjenn på dem. Fortsett til du har funnet en formulering som du kan tro på, som gir deg gode følelser og dermed passer for deg.

 Jeg synes også det er viktig å finne ut hvordan man kan oppnå sine mål. Lage seg handlingsmål. I tillegg til tanken «Jeg vil bli slank» er det også viktig å spørre seg selv «Hvordan kan jeg få det til?»

 Svaret kan være «Jeg kan tillate meg selv å spise lett og sunt» eller «Det blir morsommere og morsommere å bruke kroppen».

 Og her kommer noen setningsbegynnelser som egner seg bra for å starte med denne typen affirmasjoner:

 ·       Jeg har lov ti …

 ·       Jeg tillater meg å …

 ·       Jeg nyter å …

 ·       Jeg kan tillate meg å …

 ·       … hver dag mer og mer …

·       Det er bra for meg å …

 ·       Jeg elsker å ….

 ·       Jeg gleder meg ti å …

 ·       For hver dag som går så … mer og mer

Når du har laget dine affirmasjoner, så gjelder det å gjenta disse gang på gang. Du kan

 ·       ..si det til deg selv i stillhet

 ·       ..si det høyt, f.eks. når du kjører bil, står foran et speil osv. …

 ·       ..synge dem for deg selv

 ·       ..skrive det på en lapp som du limer opp på steder du besøker ofte

 ·       ..sende deg selv eposter med budskapet

 ·       ..skrive det på en lapp om og om igjen

 ·       ..ta det opp på telefonen og høre på det flere ganger om dagen

 ·       ….

 Det finnes sikkert mange flere muligheter hvordan du skal bli minnet om dine affirmasjoner, vær kreativ!

 

 

 

Read 229 times Last modified on Saturday, 12 November 2016 13:08
More in this category: « Affirmasjoner - del 2 MEN »
f t g m